رسانه های تصویری (کاردانی)

منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

پریز تایمر دار دیجیتال

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همکلاسی و آدرس hamkelasi8992.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 69
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 69
بازدید ماه : 93
بازدید کل : 3334
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

همکلاسی


لوگوی دوستان


بر چسب ها




رسانه های تصویری (کاردانی)

شنبه 30 خرداد 1394

رسانه های تصویری                                                     

رسانه های تصویری : جامعه شناسی فرهنگ را بررسی می کنیم

رسانه های تصویری برای ارسال پیام و اطلاع رسانی به دو قالب بستگی داشت قالب زمان و مکان بود یعنی  اطلاع رسانی مستلزم تغییر بود و جهت انتقال پیام حرف و زمان می باشد

اما رشد فن آوری باعث انقلاب در انتقال پیام پدید آورد که باعث حذف تغییر زمان و مکان گردیده است و این پیام توسط تصویر انتقال می یابد و این امر ارتباطات انسان ها و جوامع را تحت شعاع قرار داده چه از فرهنگ و دیگر خصوصیات فرهنگی شان مثل یک دهکده در معرض دیگر مردم دنیا قرار داد و باعث ایجاد مرزهای شیشه ای شده است و این رسانه ها ماهیت جوامع فرهنگی را تحت تاثیر قرار داده که جامع شناسان را به تعامل و تفکر قرار دهد در جوامع امروزی رسانه های فرهنگی نقش موثری در تولید فرهنگ و اشاعه آن دارد تاثیر رسانه تصویر روی روابط درون خانوادگی دارد

فرهنگ : تعریف تایلور از فرهنگ : به مجموعه دانستنی ها اعتقادات و آداب و رسوم مهارت ها دو همه آنچه که بشر بعنوان جزئی از جامعه می آموزد در کل دست آوردهای بشر برای سهولت در گذراندن زندگی را فرهنگ گویند

ویژگی های فرهنگی : 1- فرهنگ عام است ولی خاص 2- ثابت است ولی متغیر مثل مهامن پذیری و روش پذیرائی تفاوت پیدا کرده در طی سالهاو این امر مستلزم زمانی طولانی است

3- اجباری است فرهنگ موجوددر هر جامعه برای فرد اجباری بوده ولی برای شخص اختیاری دارد مثل فرهنگ تعارف است ولی اگر کسی اختیاری بخواهد تعارف نکند مجاز است و در  این حالت ایجاد خرده فرهنگ می شود هرچند تبلیغاتنیز دارد

فرهنگ مادی : بخشی از فرهنگ که قابل لمس و قابل رویت هستند را و در واقع دست آوردهای قابل لمس و قابل رویت است فرهنگ مادی می گویند مثل میز ،ماشین ،

فرهنگ غیر مادی (معنوی): بخشی از فرهنگ که قابل لمس و قابل رویت نیستند و تولید بشر نیستند مثل هنر و دانش مثل اعتقادات – رشادتها – باورها

فرهنگ عمومی : بخشی از فرهنگ یکجامعه که نسبت به افراد در جامعه عمومیت دارد  و افراد به آن اعتقاد دارند و اکثراً آن را رعایت می کنند یا عرف شده اند

فرهنگ رسمی می تواند با فرهنگ عمومی تفاوت داشته باشد فرهنگ رسمی فرهنگی است که ازجانب دولت برای مردم وضع می شود

تعامل فرهنگی : رابطه دوسویه میان جوامع در کشور ها را گویند یعنی ارائه فرهنگی کشورها به یکدیگر بدون آنکه فرهنگی بخواهد فرهنگ دیگری را نقض کند  یا تسلط یابد

تهاجم فرهنگی Globalizing: ارائه یک فرنگ برای فرهنگ دیگر طوری که قصد عوض کردن و یا تسلط برآن فرهنگ باشد را گویند

جهانی شدن Globaliztion: فرایندی که در جریان ایجاد یک نظام واحد اتفاق می افتد را گویند که در سه عرصه 1- اقتصادی 2- سیاسی 3- فرهنگی می باشد را گویند

رسانه ها : انتقال پیام (اطلاع رسانی )سه جزء دارد 1- منبع پیام 2- وسیله و کانال انتقال پیام 3- گیرنده پیام

انسان دو نوع وسیله ارتباطاتی بوجود آمده است 1- وسیله ارتباطی انتقالی (یک رابطه یک سویه با مخاطب برقرار می کند ) 2-وسیله ارتباطی تعاملی که رابطه دوسویه برقرار می کند

انواع رسانه های جمعی 1- رسانه های نوشتاری (کتیبه ها- پوست نوشته ها و نسخ خطی کتاب ها – روزنامه هاو مجله 2-رسانه های گفتاری (تلفن) 3-رسانه های دیداری (عکس )4- رسانه های شنیداری 5-رسانه های نصبی مثل بنر و تابلوهای پارچه ای یا بیلبورد ها

ماهیت رساه ها در قرن بیستم کمک به سازماندهی کردن اطلاعات و پردازش آنها برای ارائه به مردم

رسانه های جدید : شبکه های ماهواره ایی و اینترنت

کارکردهای رسانه های جدید (قرن 20)1-کارکرد فرهنگی تاثیر گذاری بر فرهنگ جامعه 2- کارکرد سیاسی 3-کارکرد اطلاع رسانی و آموزش4-کارکرد تفریحی

رسانه های قرن بیستم  1-ساماندهی اخبار2- توسعه ی رسانه های تصویری در جامعه مثل آنتنی – کابلی – دیجیتال و ماهواره ای 3-جهت دهی به اطلاعات 4-گسترش شبکه های ماهواره

ویژگی های نمایش فیلم 1- جمعی بودن 2- دردست رس بودن

رسانه های نوشتاری فرهنگ سازی و سینما

عنوان بیسواد در عالم سینما به کسی گفته ی شود که بجای تسلیم پیام فیلم شوند بی صبرانه و با عنوان تماشگران بی حوصله گی دنبال اعمال شخصیت در فیلم است و خود را در معرض جریان پیام اصلی داستان قرار نمی دهد و با سوادان تماشای فیلم فقط به دنبال پیام می روند توانایی دیگر فیلم این است که قادر به نمایش  در آوردن هم زمان وقوع چند حادثه با وقایع در یک لحظه می باشد و در اسارت زمان در نمی آید

درک رابطه علت و معلول بین پدیده هایی که فیلم به آنها می پردازد تحقیق و کشف عامل به وجود آورنده آن معلول فرایندی است که به آن تحقیق علّی می گویند و هر تلاش محقق و پیدا کردن عامل و معلول

سینما می توند به عنوان کالای مصرفی را تبلغ کند و فرهنگ زندگی آمریکایی از طریق فیلم های هالیودی بصورت یک پاکس به اتمام جهان انتقال دهد

سینما می تواند تصویری از زندگی ماشینی را به تصویر بکشد و دنیای سرمایه داری و بصورت انتقادی نشان دهد

** سینما و امپریالیسم فرهنگی (cultural Imperialism)جهان خواری تلاش برای تسلط به همه جهان برای اولین بار از کلمه امپریالیسم رابرای آمریکا استفاده کرد و نظام سرمایه داری غرب را انتقاد می کند و عمداً در سه بخش فرهنگی اقتصادی سیاسی فعالیت دارد برای سلطه فرهنگی بر همه کشورهای دنیا

تا قرن 15میلادی امپراتوری های اول و از قرن 15 تا قرن 19 امپراتوری های مرحله دوم پدید آمدند از قرن 18 به بعد امپراتوری های جدیدبوجود آمد مثل آلمان ایتالیا و از قرن 19 دوره سوم امپراتوری توسط انگلیس پدیدآمد از قرن 20 دوره چهارم امپراتوری کشور مسلط توسط ارسال مستشاران فرهنگی به وجود می آمد و شیوه های جدید پیدا شد که یکی از آنها امپریالیسم خبری که یک خبر گزاری در جهان کار تولید و پردازش و انتقال پیام توسط آنها در تمام جهان بدست می گیرد و توسط خبر تسلط برفرهنگ و زندگی در کل دنیا داشته باشد امپریالیسم راسانه ای تسلط بر رسانه های کل دنیا توسط چند کشور یعنی بطور مثال وزارت دفاع آمریکا برای القاء نظارت و دیدگاه های خاص برای مخاطبین صورت می گیرد .

امپریالیسم سایبری برای تسلط بر کل جهان و فرهنگ و خبر در کل جهان توسط سایتهای اینترنتی بر کل دنیا می باشد مفسرین در جهان معتقد اند که مقوله امپریالیسم فرهنگی توهمی بیش نیست و معتقد به این هستند که مردم جهان خود آگاهانه  در معرض پیام های فرهنگی متنوع قرار می گیرند و بصورت خود به خودی بوده است و از واژه تعامل فرهنگی بجای تهاجم فرهنگی استفاده می کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: رسانه های تصویری(کاردانی),

نوشته شده توسط محمود سهرابی در ساعت 9:4



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید
MASF1350@gmail.com


مطالب پیشین

قمه زنی سنت یا بدعت
جامعه پذیری
آشنایی با ساختارهای فرهنکی
سواد هنری
رفتار شناسی فرهنگی
اقدام پژوهی
جامعه شناسی هنر
نظریه های فرهنگی
اخلاق (کاردانی)
اطلاع رسانی (کاردانی)
حقوق ادبی (کاردانی)
enghlab
جزوه انقلاب اسلامی
بیست سوال درس تاریخ تحلیل صدر اسلام
سوالات تستی درس انقلاب اسلامی
اخلاق (کاردانی)
اطلاع رسانی (کاردانی)
حقوق ادبی (کاردانی)
کارآفرینی (کاردانی)
مدیریت مراسم و تشریفات(کاردانی)




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by hamkelasi8992